zaloguj się | nie masz konta?! zarejestruj się! | po co?
rockmetal.pl - rock i metal po polsku niedziela, 22 maja 2022

biografia: Bright Ophidia

29.01.2006  autor: materiały zespołu

strona: 1 z 1

Biografia:

Zespół Bright Ophidia powstał latem 1998r. z inicjatywy trzech osób: Cezarego Mielko (dr), Mariusza Maciejczuka (git) oraz Adama Bogusłowicza (voc). Skład ustabilizował się parę miesięcy później, gdy do wyżej wymienionego tercetu dołączył basista Piotr Romaniuk (grający także w bluesowej Formacji Fru). Jeszcze w grudniu 1998r. grupa zarejestrowała pierwsze demo pt. "Bright Ophidia" (Salman Studio), które zwróciło uwagę miejscowych mediów muzycznych. Dzięki tej taśmie Bright Ophidia miała możliwość zaistnieć w świetle metalowej sceny. Pierwsze kompozycje stanowiły wypadkową ówczesnych fascynacji muzyków, a konkretnie zainspirowane były dokonaniami takich kapel jak Metallica, Danzig czy Black Sabbath. Pozytywna reakcja publiki na muzykę stała się bodźcem, który wpłynął na to, iż grupa postanowiła nagrać kolejny, profesjonalnie już brzmiący materiał.

"Spell Your God" - styczeń 2000. Nagranie kolejnego promocyjnego wypustu demo pt. "Spell Your God..." (Hertz Studio) odbyło się na przełomie grudnia 1999 i stycznia 2000r. Nowa produkcja pokazała, że grupa w dalszym ciągu poszukuje własnego stylu, aczkolwiek muzycznie zwróciła się w kierunku cięższych torów, a szczególnie kanonów nowoczesnego thrash metalu. Na drugim demo zagrali również gościnnie inni muzycy, m.in.: Przemysław Figiel (git) i Michał Franczak (keys), współtworzący wówczas wraz z Cezarym Mielko i Piotrkiem Romaniukiem prog-jazzrockowy Rapid Project. Już niedługo miało się okazać, że ich udział w nagraniu "Spell Your God" był początkiem zupełnie nowej współpracy. Zarówno miksem jak i całą produkcją Bright Ophidia pokierowała samodzielnie. Dobre recenzje nadchodzące z metalowego podziemia motywowały kapelę do dalszego rozwoju. Sukcesem tego materiału było dołączenie kawałka "Never" na kompilację czasopisma "Thrash'em all", zaś kompozycja "Life in fear" stała się utworem przełomowym, który w konsekwencji przesądził o dalszym rozwoju grupy. Wyraźne zmiany muzycznego oblicza Bright Ophidia nastały latem 2000r., kiedy to skład zespołu poszerzył się o drugiego gitarzystę - wspomnianego wcześniej Przemka Figla, zainspirowanego wyraźnie muzyką progresywną oraz nowoczesnymi brzmieniami. Wkrótce uwidoczniło się to w nowych utworach grupy, która ze świeżą energią przystąpiła do realizacji następnego demo - "Fist" (październik 2000r.). Kolejny raz kapela otrzymała wiele pochlebnych recenzji w zine'ach, a także ze strony krytyków poważnych metalowych magazynów (Mystic Art., Metal Hammer, Morbid Noizz, Thrash'Em All). Trzeci materiał demo zapoczątkował stopniową metamorfozę stylu prezentowanego przez Bright Ophidia. Zespół rozpoczął penetrować rejony nowoczesnego metalu spod znaku Pantery, Machine Head, Sepultury, Faith No More, Marylin Manson czy Fear Factory, przy czym cały czas skupiony był na kreacji własnego brzmienia. Trzonem zespołu stali się perkusista Cezary Mielko, gitarzysta Przemysław Figiel oraz wokalista Adam Bogusłowicz. W tym czasie Czarek i Adam zasilają także skład reaktywującego się wówczas zespołu Dominium. Tworzą materiał, który znalazł się na wydanym w 2001 r. przez MMP albumie pt. "Stigmata" oraz następnych ("Psycho Path Fever" - 2002 i "The Mohocks Club" - 2003). Rok 2001 zaczyna się od roszad personalnych, najpierw zespół opuszcza długoletni gitarzysta Mariusz Maciejczuk, a nieco później także basista Piotr Romaniuk. Było to konsekwencją zmian muzycznych zapoczątkowanych na poprzednim promo, które nie odpowiadały gustom i oczekiwaniom wspomnianych członków kapeli. Trzech pozostałych muzyków rozpoczęło pracę nad nowym materiałem i zmianą oblicza Bright Ophidia. Poszukiwania odpowiedniego basisty zaowocowały zaangażowaniem Mariusza Rusiłowicza, udzielającego się równolegle w Dominium. W maju 2002r. Bright Ophidia decyduje się na samodzielne nagranie debiutanckiego albumu pod tytułem "Coma". Nagrań dokonano w olsztyńskim Selani Studio, a realizacją zajął się Szymon Czech. Płyta była swoistym podsumowaniem dotychczasowej "podziemnej" działalności kapeli, zawierała bowiem zarówno pięć numerów znanych z poprzednich demówek (w znacznie zmienionych aranżacjach), jak i zupełnie premierowe kompozycje. Materiał był przez to bardzo zróżnicowany i oscylował w klimatach szeroko rozumianego metal-core, thrash, death metalu oraz nie stronił od progresywnych inklinacji. Surowość brzmienia oraz industrialny - odhumanizowany sound wyróżniły go zdaniem mediów muzycznych od standardów panujących na krajowej scenie. Ponownie gościnny udział przy tworzeniu materiału wziął Michał Franczak, który wzbogacił muzykę Bright Ophidia partiami klawiszowymi oraz elektronicznymi i dźwiękowymi efektami. Nagrany krążek spowodował, iż zespołem zainteresował się Metal Mind Productions, z którym grupa jesienią 2002r. podpisała kontrakt na cztery długogrające albumy i dwa video-clipy.

"Coma" - 2003. Oficjalna premiera debiutu "Coma" odbyła się w styczniu 2003r. Album od razu spotkał się ze znakomitym przyjęciem ze strony krytyki krajowej i zagranicznej, także metalowych portali internetowych oraz przede wszystkim fanów. O zainteresowaniu zespołem może świadczyć choćby obecność na liście czytelników Metal Hammer Polska albo fakt powstania nieoficjalnej tzw. fanowskiej strony internetowej. Natomiast kompozycja "What have you done to me?" znalazła się na liście norweskiej metalowej stacji radiowej, zajmując drugie miejsce tuż za uznanym Acheron. Wielokrotnie prasa muzyczna podkreślała oryginalność i nieszablonowość muzyki prezentowanej przez Bright Ophidia. W lutym 2003r. do szeregów kapeli na dobre dołącza Michał Franczak, od tego momentu klawisze i elektronika stają się pełnoprawnym wzbogaceniem stylu zespołu. Już w pięcioosobowym składzie Bright Ophidia zajęła się promocją koncertową debiutanckiego krążka oraz pracami nad nowym materiałem. W podsumowaniu wydarzeń płytowych w roku 2003 Polskiego Radia Białystok w audycji Metal Hammer Show debiutancka płyta zespołu zajęła szóste miejsce pośród kapel z wielopłytowym dorobkiem.

Jesień 2003r. przyniosła także realizację drugiej płyty zespołu - "Red Riot". Grupa nagrywała w rodzinnym Białymstoku w znakomitym Hertz Studio braci Sławka i Wojtka Wiesławskich. W międzyczasie basista Mariusz Rusiłowicz postanawia odejść z Dominium i zająć się tylko Bright Ophidia. "Red Riot" - styczeń 2004. Album ukazuje się wraz z początkiem nowego roku (2004). Płyta jest rewelacyjnie przyjmowana w prasie branżowej, portalach muzycznych, a recenzje przerosły najśmielsze oczekiwania kapeli. "Red Riot" to płyta dobitnie potwierdzająca, iż zespół chce pokazać własny styl muzyczny, nowoczesny metal z domieszką awangardy, wpływów industrialu, nie pozbawionych chociażby progresywnego zacięcia, oczywiście w dobrym tego słowa znaczeniu. Drugi album Bright Ophidia ma stanowić kolejną zmianę kierunku muzycznego, próbę prezentowania własnego oryginalnego podejścia do muzyki metalowej, przełamania tkwiących w niej schematów i stereotypowego myślenia. Cały rok 2004 stoi pod znakiem promocji koncertowej nowego materiału. Zespół zagrał między innymi koncert na Metalmanii 2004 (kwiecień), liczne koncerty w kraju (np. Kraków -"Klub Jazz-rock", "Merciless East Festival" - Chełm, Bydgoszcz - Klub "Savoy" wspólnie z Horrorscope, Aion i Chainsaw), a także zagraniczny gig w Kaliningradzie (listopad). W podsumowaniach roku 2004 Bright Ophidia znalazła się w grupie wyróżnionych wykonawców w Radiu Białystok, w magazynie Pro-Rock oraz w Metal Hammerze. Rok 2005 to kolejne koncerty - m.in.: udział na "Bike Show" z okazji 750-lecia Kaliningradu, obecność na Dniach Metalu w Malborku, koncert w ramach Festiwalu Rockowe Ogródki w Płocku (Bright Ophidia zdobyła jedną z nagród festiwalu) koncert na imnprezie "Inwazja Ognia i Muzyki" w Nidzicy.

Zbliża się czas premiery trzeciego wydawnictwa zespołu (roboczy tytuł "Borderline"). W planach jest realizacja teledysku do jednego z premierowych utworów.

Kontakt:

strona: www.brightophidia.com

« Poprzednia
1
Następna »
Czy jesteś w stanie naprawiać swój sprzęt muzyczny?