zaloguj się | nie masz konta?! zarejestruj się! | po co?
rockmetal.pl - rock i metal po polsku niedziela, 22 maja 2022

biografia: Pandemonium

28.01.2006  autor: materiały zespołu

strona: 1 z 1

Biografia:

Zespół powstał jesienią 1989 roku. Założycielem był Paul, gitarzysta i wokalista, oraz Peter perkusista zwany też Żubrem. W tym okresie nie było tego typu kapel w Polsce, a na zachodzie istniały tylko Samael, Celtic Frost i Bathory. Bardzo ciężko i wolno to określenia, jakich można użyć mówiąc o rodzaju granej przez Pandemonium muzyki. Brak tego typu zespołów powoduje, że kapela zyskuje bardzo dużo fanów w naszym kraju. W grudniu 1990 roku Pandemonium rejestruje swój pierwszy materiał, jest to nagrany w sali prób "Reh Tape". Znajdują się tam cztery nagrania - trzy z nich to kompozycje Pandemonium,czwarty to cover Samael "Into the Pentagram". Materiał ten został nagrany z basistą Simonem, który od tej pory staje się stałym członkiem zespołu. Jako trio Pandemonium gra bardzo dużo koncertów w całej Polsce. W całym kraju mówi się i pisze o zespole. Po kilkudziesięciu koncertach Pandemonium staje się obok Kat, Imperator i Vader jedną z najpopularniejszych kapel w Polsce. Owocem tego jest podpisanie kontraktu z Carnage Rec.

Pierwszym oficjalnie wydanym materiałem jest demo "Devilri". Nagrany został w olsztyńskim studio, zimą 1992 roku. Znajduje się tam sześć utworów, które dla wielu osób w naszym kraju stały się niemal religią. Niewiarygodna ilość sprzedanych egzemplarzy sprawia, że "Devilri" to najlepiej sprzedawana demówka na świecie. Kilkanaście tysięcy sztuk jak na tamte czasy to było osiągnięcie. Ogromna kampania reklamowa nasiliła jeszcze bardziej zainteresowanie Pandemonium. Po następnej serii koncertów przyszedł czas na nagranie pełnometrażowej płyty. W tym czasie zespół rozstaje się wytwórnią Carnage i basistą Simonem. Na jego miejsce przychodzi Jack z płockiego Hazaela. Kontrakt zostaje podpisany z Baron Rec. W tym składzie Pandemonium wchodzi do warszawskiego studia Izabelin i nagrywa "The Ancient Catatonia". Podczas sesji dochodzi do kłótni między Paulem a Żubrem. Efektem tego jest nagranie przez niego połowy materiału, drugą połowę nagrał Karol z Imperator. Podczas tej samej sesji Pandemonium powiększa skład o drugą gitarę. Gitarzystą zostaje Quack z warszawskiej kapeli Hate. Materiał ten został wydany w 1994 roku i miał premierę w Zabrzu na Metalmanii, gdzie grały takie kapele jak Morbid Angel, Samael, Cannibal Corpse i wiele innych. Koncert ten był punktem kulminacyjnym podczas całego istnienia Pandemonium. Po koncercie Paul zdecydował, że Peter musi odejść z zespołu. Na jego miejsce przyszedł Karol.

Po kilkunastu koncertach zespół dowiedział się, że Żuber zastrzegł nazwę i logo Pandemonium. Paul musiał zmienić nazwę i wybrał Domain. Po kilku miesiącach grupa weszła do łódzkiego studia, by nagrać materiał pod przewrotnym tytułem "Pandemonium". Wydawcą została wytwórnia Morbid Noizz Rec. Płyta ukazała się pod koniec 1995 roku i była ostatnim materiałem nagranym w tamtym okresie. Kłopoty ze składem zmusiły Paula do zawieszenia działalności zespołu. Tak minęły trzy lata... Do Paula dzwoni stary kumpel Mittloff z Hate. - Co byś powiedział na reaktywowanie Domain? Tak powstał materiał na nową płytę zatytułowaną "...From Oblivion..." ze względu na całe zamieszanie związane z Pandemonium i Domain. Został nagrany w warszawskim studiu Serakos w składzie: Paul - gitara i wokal, Mittloff na bębnach, Mike na basie i Dominic na drugiej gitarze. Płyta ukazała się w marcu 2000 roku nakładem firmy Apocalypse Prod. Pierwszy koncert po reaktywowaniu odbył się w łódzkim klubie Riff-Raff.

Po kilku miesiącach zespół rozstał się z Dominikiem, na którego miejsce przyszedł V-AC. W tym składzie odbyła się trasa z Christ Agony i Supreme Lord po Polsce...

Na wiosnę 2002 roku zespół wchodzi ponownie do studia Serakos, by nagrać rewelacyjną płytę "Gat Etemmi" z gościnnym udziałem Roberta Srzednickiego (keyboards) i Ewy Frakstein (angelvoice). Płyta otrzymała wysokie notowania i mimo nasycenia elektroniką przyjęła się bardzo dobrze nawet wśród starych fanów z czasów Pandemonium. Niestety, brak odpowiednich działań promocyjnych oraz nieporozumienia personalne doprowadziły do odejścia Mittlofa i zespół zawiesił działalność na kilka miesięcy, nie odbyła się również zapowiadana trasa koncertowa....

Minęło trochę czasu i Paul postanowił raz jeszcze wskrzesić Domain, choć nie obyło się bez kolejnej rewolucji. Sprzyjające okoliczności doprowadziły do przywrócenia zespołowi pierwotnej nazwy i zarejestrowania jej w Urzędzie Patentowym. Chcąc spróbować czegoś nowego, rozwijając jednocześnie koncepcję "Gat Etemmi", Paul postanowił zamiast "żywych bębnów" zastosować w nowym projekcie industrialne bębny elektroniczne. Do zespołu dołączył Mark, który objął drugą gitarę oraz syntezatory i sample. Pandemonium w składzie: Paul, Mike, Mark wróciło na polską scenę. Koniec roku 2004 owocuje podpisaniem kontraktu z Mystic Production i nagraniem nowatorskiej, eksperymentalnej, nasyconej elektroniką "The Zonei" (Serakos Studio). Wiosna 2005 przebiegła pod znakiem serii koncertów w ramach wspólnej trasy promującej najnowsze wydawnictwa Pandemonium, Frontside, Behemoth.

Rok 2006 przyniósł kolejne zmiany personalne, sekcję rytmiczną objęli Szymon (bębny) i Michael (bas) z Nihilist, Paul postanowił tym razem podążyć muzycznie w strone korzeni ("Devilri") nie odcinając się jednak zupełnie od industrialnych wpływów z "Gat Etemmi" czy "The Zonei". Obecnie zespól pracuje nad nowym materiałem i clipem do premierowego numeru "Hypnotic Dimension". Nowy album ma zostać wydany pod koniec 2006 roku.

Skład:

Mark (guitars, keys)
Paul (guitars, vocal)
Simon (drums)
Michael (bas)

Dyskografia:

Reh - Demo (1990) (Pandemonium)
Devilri (1992) (Pandemonium)
Ancient Catatonia (1993) (Pandemonium)
Pandemonium (1995) (Domain)
From Oblivion (1999) (Domain)
Devilri/Ancient Catatonia (reedycja) (2000) (Domain)
Gat Etemmi (2002) (Domain)
The Zonei (2004) (Pandemonium)

Kontakt:

e-mail: pawel-mazur@wp.pl, blackmark@wp.pl

strona: pandemonium.metal.pl

« Poprzednia
1
Następna »
Czy jesteś w stanie naprawiać swój sprzęt muzyczny?